Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Για τη γνωμοδότηση των δήμων σχετικά με τον καθορισμό ειδικοτήτων στα επαγγελαματικά λύκεια


                                      ΔΗΜΟΥ Ι.Π.ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

Οι δήμοι δεν πρέπει να έχουν κανένα ρόλο και ευθύνη στον καθορισμό ειδικοτήτων στα Επαγγελματικά Λύκεια. Πρόκειται για επικίνδυνη εξέλιξη που ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην παραπέρα ώθηση της ψευτοκατάρτισης για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, στην πιο αποφασιστική παρέμβαση των επιχειρηματιών στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Υποτάσσει την εκπαίδευση στη βαρβαρότητα και στις ανάγκες και απαιτήσεις της κοινωνίας της αγοράς.
Την παραπάνω κατεύθυνση την επιβεβαιώνει και η διαφαινόμενη σήμερα κατεύθυνση που προωθεί η κυβέρνηση, συγκεντρώνοντας συγκεκριμένες ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, δημιουργώντας τα λεγόμενα «κλαδικά» ΕΠΑΛ χωρίς όλες τις ειδικότητες και τους κλάδους. Συγκεντρώνει, δηλαδή, παραπέρα τη δεξαμενή της ψευτοκατάρτισης και της ψευτοειδίκευσης, ώστε πιο εύκολα να παρέμβουν οι επιχειρηματίες στο σχεδιασμό και στο περιεχόμενό τους.
Με βάση τα παραπάνω, η «Λαϊκή Συσπείρωση» απαιτεί:

  • Άμεσα μέτρα, προκειμένου να λειτουργήσουν τα ΕΠΑΛ. Κάθε νέος να μπορεί να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του. Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε καθηγητές και σε μαθήματα ειδικοτήτων αλλά και Γενικής Παιδείας. Να επανέλθουν στη θέση τους όσοι εκπαιδευτικοί βγήκαν στη διαθεσιμότητα και κινδυνεύουν σήμερα με απόλυση.
  • Το πτυχίο/απολυτήριο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα. Καμία πιστοποίηση, κατάργηση του έτους μαθητείας. Πρακτική άσκηση, ενταγμένη οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Οι εξετάσεις στο σχολείο να έχουν μόνο ενδοσχολικό προαγωγικό χαρακτήρα. Όχι στις πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις. Να καταργηθούν οι εξετάσεις στην Α' Λυκείου από τράπεζα θεμάτων.
  • Να διασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών, δίνοντας πάσο απεριορίστων διαδρομών σε όλους τους μαθητές για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, ΚΤΕΛ, ηλεκτρικό, μετρό, κ.ά.).
  • Το σύνολο της εκπαίδευσης και μαζί και η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, σχεδιάζεται ενιαία και μόνον ως ευθύνη του κράτους.
Είναι σήμερα ώριμη η ανάγκη, η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και η οργάνωσή της μετά το υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο μέσα από δημόσιες επαγγελματικές σχολές. Σε έναν τέτοιο δρόμο σχεδιασμού της εκπαίδευσης, κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει και κανένας μαθητής δεν καταγράφεται ως ανήμπορος μπροστά στη γνώση.

                                         Μάρτιος 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου