«Εδεσαν» τα καράβια ενάντια στην πολιτική που υπονομεύει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα
Eurokinissi
Προπέλα δεν γύρισε! Οι ναυτεργάτες, σε όλα τα λιμάνια της χώρας, συμμετείχαν αποφασιστικά στην πρώτη μέρα των 48ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων. Με τη μαζική τους συμμετοχή κουρέλιασαν την προβοκατόρικη επίθεση που οργάνωσαν οι μηχανισμοί των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ. και των άλλων κομμάτων του κεφαλαίου, από κοινού με τους εφοπλιστές, για να ανακόψουν την απεργία και ξεκαθάρισαν ότι θα δυναμώσουν τον αγώνα που δίνουν για το ίδιο το δικαίωμα του λαού σε ασφαλείς και σύγχρονες θαλάσσιες συγκοινωνίες. Δικαίωμα που υπερασπίζονται με το διεκδικητικό τους πλαίσιο και γι' αυτό βρίσκουν απέναντί τους τους εφοπλιστές, τα κόμματα και τα ΜΜΕ της πλουτοκρατίας.
Οι ναυτεργάτες παλεύουν ενάντια στην κατάργηση του καμποτάζ, δηλαδή την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92, με τον οποίο απορρυθμίζονται οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, μετατρέπονται τα καράβια σε σύγχρονες γαλέρες και πλήττεται η ασφάλεια συνολικά της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Αγωνίζονται ενάντια στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, διεκδικώντας ταυτόχρονα αυξήσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, στην κατάργηση του Οίκου Ναύτου, του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), στην ένταξη του ΝΑΤ στο υπουργείο Εργασίας, αποφάσεις που έχουν άμεση σχέση με την άρση του καμποτάζ, καθώς δεν αφήνουν τίποτα όρθιο από τα συγκροτημένα εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα. Σε συντονισμό με τους ναυτεργάτες οι εργαζόμενοι σε Οίκο Ναύτου και ΓΕΝΕ ξεκίνησαν από χτες καταλήψεις.
Από χτες τα ξημερώματα, οι ναυτεργάτες βρίσκονται στους καταπέλτες τσακίζοντας ξανά στην πράξη την πολιτική επιστράτευση, που παραμένει σε ισχύ από το Νοέμβρη του 2010, ενώ στραπατσάρισαν και κάθε εκβιασμό και τρομοκρατική προσπάθεια από τους εφοπλιστές. Χαρακτηριστικά, στο πλοίο «ΚΡΟΥΙΖ ΟΛΥΜΠΙΑ» η εταιρεία GRIMALDI επιδόθηκε σε όργιο τρομοκρατίας αξιώνοντας από το πλήρωμα να υπογράψει ποιος απεργεί.
Οι ναυτεργάτες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις. Σήμερα θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ για να αποφασίσει για τη συνέχεια. Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) είχαν καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση που περιελάμβανε 48ωρη απεργία 19 και 20 Μάρτη και αύριο να συγκληθεί το έκτακτο Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ (όπως είχε αποφασιστεί στο τακτικό Γενικό Συμβούλιο). Αυτό προκειμένου να επικυρωθούν από το ανώτερο όργανο της Ομοσπονδίας οι απεργιακές κινητοποιήσεις, να ενισχυθεί η συμμετοχή των ίδιων των ναυτεργατών στη συνέχιση των κινητοποιήσεων. Η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ απέρριψε την πρόταση αυτή. Τα ταξικά σωματεία για τη συνέχεια έχουν προτείνει νέα 48ωρη, 22 - 23 Μάρτη, ώστε να προετοιμαστεί ο κλάδος για επαναλαμβανόμενες 48ωρες από τις 26 Μάρτη.
Ζητάνε και το βόδι!
Το περασμένο Σάββατο έγινε συνάντηση των υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Εργασίας, Α. Διαμαντοπούλου και Γ. Κουτρουμάνη, αντίστοιχα, με τα ναυτεργατικά σωματεία και τα σωματεία των εργαζομένων στους ασφαλιστικούς φορείς των ναυτεργατών. Το μόνο που «εισέπραξαν» ναυτεργάτες και εργαζόμενοι ήταν η προκλητική στάση των υπουργών απέναντι στα αιτήματά τους, πρόκληση που αποτυπώνεται πλήρως και στο «άτυπο ενημερωτικό σημείωμα» που εκδόθηκε την Κυριακή από τα υπουργεία Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Ναυτιλίας και Υγείας, για να «αποκατασταθεί» τάχα η αλήθεια για το ΝΑΤ και να πείσουν ότι τα εκτρωματικά μέτρα που παίρνονται είναι επιβεβλημένα!
Ενδεικτικά:
Αναφέρει για το ΝΑΤ ότι η αναλογία είναι «72.000 συνταξιούχοι σε 16.800 ασφαλισμένους». Οι 16.800 ασφαλισμένοι είναι όμως αυτοί που απέμειναν από τις 85 χιλιάδες της 10ετίας του 1980 που διώχθηκαν από τα πλοία (με τις 11 απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων) για να αντικατασταθούν με χαμηλόμισθους ανασφάλιστους ώστε να έχουν το 2008 οι εφοπλιστές, όπως οι ίδιοι είπαν, «κέρδη χωρίς ιστορικό προηγούμενο»! Με την άρση του καμποτάζ ετοιμάζουν το διωγμό και των 16.800.
«Το Ταμείο χρηματοδοτείται - συνεχίζει το σημείωμα - με 1.050.000.000 ευρώ κάθε έτος από τον κρατικό προϋπολογισμό, επιχορήγηση που αντιστοιχεί σε κάθε συνταξιούχο ανά έτος 14.580 ευρώ, όταν στο ΙΚΑ η αντίστοιχη επιχορήγηση ανέρχεται στις 2.000 ευρώ περίπου ανά συνταξιούχο». Κουβέντα για τα «θαλασσοδάνεια» δισεκατομμυρίων που αρπάχτηκαν από το ΝΑΤ για τους εφοπλιστές, για το όργιο εισφοροδιαφυγής των εφοπλιστών, τις διαγραφές των οφειλών τους και κυρίως για τους νόμους που προβλέπουν την απαλλαγή από εισφορές των εφοπλιστών της κρουαζιέρας και των ποντοπόρων.
Προσπαθεί να φέρει σε αντιπαράθεση εργάτες στεριάς και θάλασσας λέγοντας ότι η μέση σύνταξη του ΝΑΤ είναι 973 ευρώ (κάτι που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα όταν η πλειοψηφία των συντάξεων είναι 450 έως 600 ευρώ) και του ΙΚΑ 740 ευρώ.
Ο Οίκος Ναύτου, συνεχίζει, «είχε απόκλιση στη φαρμακευτική δαπάνη 100% σε σχέση με την προϋπολογισθείσα» Δεν εξηγείται με βάση ποια στοιχεία προκύπτει απόκλιση, αφού στο ΝΑΤ, σκόπιμα έχουν να κλείσουν ισολογισμό από το 2003 και τα στοιχεία των προϋπολογισμών του είναι «μαϊμού».
Χτες η Α. Διαμαντοπούλου με νεότερη δήλωσή της, ξεπερνώντας τα όρια της πρόκλησης, απειλώντας εμμέσως τους ναυτεργάτες και κοροϊδεύοντας ανοιχτά τους εργαζόμενους της χώρας και των νησιών, τους ανέργους και τους συνταξιούχους, ανέφερε για τη ναυτεργατική απεργία: «Κάθε χτύπημα στην αγροτική παραγωγή, στον τουρισμό, στα νησιά, στην εθνική οικονομία είναι χτύπημα στον άνεργο, στο συνταξιούχο και τον εργαζόμενο, τους οποίους οφείλουμε να προστατεύσουμε και θα το κάνουμε οπωσδήποτε»!
Ο αγώνας είναι κοινός
«Για άλλη μια φορά κυβέρνηση - εφοπλιστές συκοφαντούν, διαστρεβλώνουν τις θέσεις και τις διεκδικήσεις των ναυτεργατών και επιχειρούν μέσα από τον κοινωνικό αυτοματισμό να στρέψουν τους φτωχούς μικρομεσαίους αγρότες και τους εργαζόμενους - επιβάτες σε αντιπαράθεση με τους ναυτεργάτες και ταυτόχρονα κινητοποιούν τον κατασταλτικό μηχανισμό για να χτυπήσουν τον αγώνα των ναυτεργατών», τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι ναυτεργατικές Ενώσεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), ΠΕΣ ΝΑΤ.
«Σήμερα - συνεχίζουν - είναι επιτακτική ανάγκη οι εργαζόμενοι επιβάτες, οι φτωχοί αγρότες, οι μικρομεσαίοι αυτοαπασχολούμενοι να κατανοήσουν ότι ο αγώνας των ναυτεργατών είναι ενιαίος, γιατί η επίθεση του κεφαλαίου και του πολιτικού προσωπικού του στρέφεται ενάντια στο σύνολο της εργατικής τάξης και στα λαϊκά στρώματα». «Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε χρειάζεται να οργανωθεί και να εκφραστεί έμπρακτα η αλληλεγγύη μεταξύ των κλάδων των εργαζομένων, κλιμάκωση της ταξικής πάλης».
ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Αρνητικές συνέπειες για όλο το λαό
Στο πλευρό των ναυτεργατών βρίσκονται οι νησιώτες
Αγωνιστικές κινητοποιήσεις συμμετοχής στον αγώνα των ναυτεργατών προετοιμάζονται στη Χίο, ενώ μετά από τις παρεμβάσεις των ίδιων των εργαζόμενων κατοίκων του νησιού και των μικροεπαγγελματιών, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χίου αποφάσισε την έμπρακτη συμπαράσταση στον αγώνα και τα αιτήματα των ναυτεργατών. Με βάση την απόφαση αυτή την Πέμπτη προετοιμάζεται παγχιακή κινητοποίηση συμπαράστασης.
Οι νησιώτες συμπαρατάσσονται στο πλευρό των ναυτεργατών γιατί γνωρίζουν ότι το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλουν αφορά και τη ζωή των νησιών.
Η άρση του καμποτάζ, δηλαδή η πλήρης εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 που προωθεί η κυβέρνηση, θα έχει τραγικά αποτελέσματα τόσο για τους ναυτεργάτες όσο και τους νησιώτες.
Αρση του καμποτάζ σημαίνει άρση κάθε περιορισμού στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες.
Ορισμένα από τα αποτελέσματα θα είναι:
Για τους ναυτεργάτες: Με την άρση του καμποτάζ δίνεται το «ελεύθερο» στους εφοπλιστές να διώξουν από τα καράβια τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα και να τους αντικαταστήσουν με ναυτεργάτες, ανά τον κόσμο, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Οπως ακριβώς έχει ήδη γίνει με τα κρουαζιερόπλοια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το «ZENITH» με 26 εθνικότητες. Πληρώματα δηλαδή «Βαβέλ», που θα δουλεύουν μέχρι εξάντλησης χωρίς να έχουν το δικαίωμα να διαμαρτυρηθούν και σε περίπτωση κρίσης, όπως έγινε με το «COSTA CONCORDIA», να μην είναι σε θέση να προστατεύσουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Για τα νησιά: Η άρση του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά από το νόμο 2932/2001 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Η ελεύθερη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων είχε ως αποτέλεσμα αύξηση της τιμής των εισιτηρίων σε αυτό το διάστημα μέχρι και 430%. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι επίσημα δεν έχει καταργηθεί η 10μηνη υποχρεωτική επάνδρωση και δρομολόγηση των πλοίων, οι εφοπλιστές ήδη δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία ανάλογα με τις ορέξεις τους, εγκαταλείποντας ειδικά το χειμώνα τα νησιά. Χώρια οι εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις στους εφοπλιστές με την πατέντα των «άγονων γραμμών». Με την άρση του καμποτάζ η κατάσταση αυτή θα ενταθεί περισσότερο.
Ακόμα: Η «απορρύθμιση» της ακτοπλοΐας θα είναι πλήγμα και για την άμυνα και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου