Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Τις τελευταίες μέρες εντείνονται πανελλαδικά οι προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Παρά την καθολική εναντίωση των εκπαιδευτικών το υπουργείο και ο διοικητικός μηχανισμός του επιμένει στην υλοποίηση του αντιδραστικού θεσμού, αποδεικνύοντας ότι η «αξιολόγηση» αποτελεί στρατηγική επιλογή κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ και μοχλό που κύριους στόχους έχει:
- να τσακίσει τα μορφωτικά δικαιώματα του λαού και των παιδιών του,
- να βαθύνει την ταξική διαφοροποίηση στο επίπεδο της σχολικής μονάδας για μαθητές και εκπαιδευτικούς,
- να σπρώξει τα φτωχόπαιδα έξω από το σχολείο ή από νωρίς στην κατάρτιση και στη μαθητεία-τζάμπα εργασία,
- να κάνει το βασικό κορμό των εκπαιδευτικών ενεργό και συμμέτοχο στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο σχολείο.
ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ:
Το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι πιέσεις από το διοικητικό μηχανισμό και από Διευθυντές Σχολείων προς τους συλλόγους διδασκόντων, για να παρθούν αποφάσεις ή ν’ αλλάξουν αποφάσεις σχετικά με τη συγκρότηση ομάδων και τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας (3/μηνο-ετήσιο κλπ). Ήδη έχουμε παραδείγματα σε κάποια σχολεία. Ο λόγος είναι προφανής:Το ΥΠΑΙΘ προτρέπει τα στελέχη εκπαίδευσης, προτείνοντάς τους ως «έπαθλο» τη θετική αξιολόγησή τους στις επικείμενες κρίσεις,να εκβιάσουν αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων σύμφωνες με την αυτοαξιολόγηση. Τα παραδείγματα πανελλαδικά δεν είναι λίγα.Καλούμε τους συναδέλφους να καταγγέλλουν κάθε σχετικό περιστατικό.Κάθε εκβιασμός ή παραβίαση των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων πρέπει να καταγγελθεί επώνυμα.Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς από όποια θέση κι αν βρίσκονται να μησυμμετέχουν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης. Οι αποφάσεις των Σωματείων, των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ καλύπτουν πλήρως την αποχή τους. Τους καλούμε να ενημερώνουν το ΠΑΜΕ ή το Σύλλογο – ΕΛΜΕ για όλα αυτά.
Επισημαίνουμε το εξής: Οι αρνητικές αποφάσεις, ή η αδυναμία συνεδρίασης λόγω αποχής, του Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα την αυτοαξιολόγηση, δεσμεύουν το/τη διευθυντή/ντρια του σχολείου να μην αναρτήσει ΤΙΠΟΤΑ στο Παρατηρητήριο. Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο αποτελεί καταστρατήγηση της θέλησης του Συλλόγου Διδασκόντων είναι παράνομη καιαποτελεί συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΛΗΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ – ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Καλούμε τους διευθυντές-προϊστάμενους/ες, όσους πιστεύουν ότι η θέση τους και η «μοίρα» τους είναι κοινή με τους συναδέλφους τους, να υπερασπιστούν την αξιοπρέπειά τους, να ταυτιστούν με τον κλάδο, να απέχουν από κάθε διαδικασία αξιολόγησης (ενημέρωση, κατάθεσηportfolio, συνέντευξη κλπ) ή να υποβάλλουν την παραίτησή τους. Είναι αυτονόητο ότι η αποχή που έχουν προκηρύξει ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ τους καλύπτει και αυτούς.
Συναδέλφισσες - συνάδελφοι
Με βάση τα όσα καθημερινά ζούμε στα σχολεία, δυστυχώς,διαφαίνεται ότι η πλειοψηφία των διευθυντών των σχολείων έχει επιλέξει «στρατόπεδο», επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση που είχε διατυπώσειτο ΠΑΜΕ από το 2011 για το ρόλο των Στελεχών εκπαίδευσης στο «νέο σχολείο» και σήμερα έρχεται με τον πλέον δραματικό τρόπο στην επικαιρότητα. Αυτό δείχνουν και οι καταστάσεις που έχουν «διαρρεύσει» με τη συμμετοχή Διευθυντών σταεξ αποστάσεως σεμινάρια και τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων το καλοκαίρι που μας πέρασε, αλλάκαι η αφόρητη πίεση που ασκούν στους συναδέλφους. Δεν τους «διώκει» λοιπόν το ΠΑΜΕ από τα σωματεία και τον κλάδο όπως κάποιοι μας κατηγορούν, αλλάοι ίδιοι έχουν επιλέξει με «ποιους θα παν και ποιους θ’ αφήσουν». Το ζήτημα που μπαίνει πλέον επί τάπητος και δεν το βάζει μόνο το ΠΑΜΕ αλλά τα καταστατικά των σωματείων είναι: μπορεί να είναι μέλος του σωματείου κάποιος που αντιστρατεύεται τους σκοπούς του;
Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Από τις εξελίξεις στο μέτωπο της αξιολόγησης και από τη στάση των συνδικαλιστικών παρατάξεων απέναντι σ’ αυτή πρέπει ο καθένας να βγάλει συμπεράσματα. Δεν μπορεί κανένας να είναι «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ». Η στάση συνδικαλιστικών στελεχών των παρατάξεων ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ/ΑΠ(ακόμη κι εκλεγμένων σε ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ), που στις δημόσιες εμφανίσεις είναι «λαύροι» κατά της αξιολόγησης αλλά στα σχολεία βάζουν πλάτη ή στην καλύτερη «κάνουν τα στραβά μάτια», για να εφαρμοστεί(συμπλήρωση φορμών, επιμόρφωση αυτοαξ/σης, συγκρότηση ομάδων, ευρωπ. προγράμματα κλπ),πρέπει να προβληματίσει κάθε συνάδελφο εκπαιδευτικό.
Με βάση τις εξελίξεις με την «αξιολόγηση», την πλήρη «ισοπέδωση» μισθολογικών- ασφαλιστικών- συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, μπαίνει όλο και πιο επιτακτικά το ζήτημα:Τι κίνημα έχουμε ανάγκη, για να εμποδίσουμε και να ανατρέψουμε τους υπεύθυνους για όλα τα παραπάνω, αυτούς που μας πήραν πίσω κατακτήσεις και δικαιώματα.Η αλλαγή των συσχετισμών, η ισχυροποίηση των συνεπών αγωνιστικών δυνάμεων, η ανασύνταξη του κινήματος στις σημερινές, δραματικές για τα λαϊκά στρώματα συνθήκες, αποτελεί μονόδρομο.
Καμιά αυταπάτη, ότι η «σωτηρία» θα έρθει από την κυβερνητική αλλαγή. Από τη δράση μας, τους αγώνες μας, τις διεκδικήσεις μας, εξαρτάται η “σωτηρία” μας, η αξιοπρεπής ζωή, η μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.Να απορρίψουμε την αυταπάτη ότι αν αλλάξουν οι διαχειριστές στην κυβέρνηση θα γίνει πιο ανθρώπινο το εκμεταλλευτικό σύστημα, πως θα γυρίσει ο τροχός. Η αναμονή, η εναπόθεση ελπίδας σε κυβερνητικές εναλλαγές αποδείχτηκε πως δε φέρνει πίσω κατακτήσεις. Η αδράνεια, η καθυστέρηση δημιουργεί νέες υποχωρήσεις, νέες απώλειες, σταθεροποιείται η φτώχεια και η εξαθλίωση.
ΕΜΠΙΣΤΕΨΟΥ ΤΟ ΠΑΜΕ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΟΥΜΕ :
ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΤΑΞΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΛΑΪΚΗ, ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ Ο ΕΡΓΑΤΗΣ ΘΑ ΔΙΑΦΕΝΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ.
Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 27 ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ και στη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στις 10πμ στο ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΤΑΞΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΛΑΪΚΗ, ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ Ο ΕΡΓΑΤΗΣ ΘΑ ΔΙΑΦΕΝΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ.
Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 27 ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ και στη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στις 10πμ στο ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου