Τρίτη 25 Δεκεμβρίου 2012

Η Λαϊκή Συσπείρωση Αγρινίου για το "σχέδιο Αθηνά"



ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ  
                               «ΑΘΗΝΑ»

Η τρικομματική κυβέρνηση της πλουτοκρατίας, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων, προωθεί το «σχέδιο Αθηνά» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που προβλέπει συγχωνεύσεις και λουκέτα σε 10άδες τμήματα ακόμα και σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ σε όλη την Ελλάδα. Προπαγανδίζει την ανάγκη «εξορθολογισμού, μαζέματος, νοικοκυρέματος του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, που ξεχείλωσε τα τελευταία 30 χρόνια». 

Οι ίδιοι που «έσπειραν» παντού σχολές και τμήματα με χρήματα και κατεύθυνση της Ε.Ε., πολλές φορές χωρίς επιστημονικό αντικείμενο, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και προσωπικό, είναι οι ίδιοι που ετοιμάζονται να πετάξουν χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους στο δρόμο! Είναι οι ίδιοι που βάζουν τεράστια εμπόδια στις σπουδές, που απολύουν εργαζόμενους από τα ιδρύματα! Τα υπαρκτά προβλήματα είναι απλά ένα πρόσχημα. 
Η Λαϊκή Συσπείρωση Αγρινίου καλεί όλους τους φοιτητές και τους σπουδαστές της πόλης μας να μην μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια παρακολουθώντας τις εξελίξεις. Με μαζικές διαδικασίες, με συνελεύσεις στους συλλόγους και στα έτη να οργανώσουν τον αγώνα τους απαιτώντας:

• Κανένας φοιτητής και σπουδαστής να μην πεταχτεί εκτός σπουδών – να ολοκληρώνει τις σπουδές του απερίσπαστος στο τμήμα που εντάχθηκε – να μην υποχρεωθεί να μετακινηθεί σε άλλη πόλη για να τελειώσει τις σπουδές του.
• Καμία απόλυση προσωπικού.
• Προσλήψεις καθηγητών με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας.


 Όπως πριν η διασπορά τμημάτων, έτσι και τώρα, οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τους, δεν γίνονται με κριτήριο την αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης, το καλό των φοιτητών και των οικογενειών τους, το καλό των εργαζομένων όπως προπαγανδίζει η κυβέρνηση και ο Υπουργός Παιδείας. 
Θέλουν να εναρμονίσουν τις σχολές με τις εξελίξεις στην καπιταλιστική οικονομία. Αυτό εννοεί ο Υπουργός όταν λέει ότι «πρέπει τα γνωστικά αντικείμενα να συνδεθούν με την παραγωγική διαδικασία». Η «παραγωγική διαδικασία» για την οποία μιλούν είναι η καπιταλιστική, που κίνητρο και στόχο έχει την αύξηση των κερδών των μονοπωλίων και όχι την κάλυψη των κοινωνικών και λαϊκών αναγκών.

(Μερικά πανελλαδικά παραδείγματα):

Στο σχεδιασμό π.χ. των παιδαγωγικών τμημάτων δεν τους νοιάζει καν αν ο λαός και τα παιδιά του έχουν ανάγκη από περισσότερους δασκάλους σε ολιγομελείς τάξεις, γι‘ αυτό χιλιάδες δάσκαλοι είναι άνεργοι. Τη στιγμή που ο λαός έχει ανάγκη από χιλιάδες φτηνές κατοικίες, νοσοκομεία, σχολεία, έργα αντισεισμικής και αντιπλημμυρικής θωράκισης κτλ, χιλιάδες απόφοιτοι από τις ΣΤΕΦ και τα Πολυτεχνεία μένουν άνεργοι. Με αυτές τις λαϊκές ανάγκες πρέπει να συνδεθεί η ανώτατη εκπαίδευση.
Όταν ο Υπουργός λέει ότι: «με αυτό τον τρόπο οι φοιτητές θα αποκτήσουν ισχυρότερα πτυχία και θα είναι πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας» εννοεί οι σχολές να βγάζουν απόφοιτους καλύτερα προσαρμοσμένους στον εργασιακό μεσαίωνα που έχουν επιβάλει: με 400€ μισθό, ωράρια λάστιχο από 4 έως 13 ώρες τη μέρα, χωρίς συλλογικές συμβάσεις και ασφάλιση, με τα αφεντικά να τους απολύουν όποτε θέλουν χωρίς αποζημίωση. Γι’ αυτό τα νέα συγχωνευμένα τμήματα που στοχεύουν να φτιάξουν, θέλουν να είναι πιο ευέλικτα, να παρέχουν σκόρπιες γνώσεις μέσω πιστοποιητικών και σεμιναρίων όπως τα κολλέγια και τα ΙΕΚ. 
Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων γίνονται με κριτήριο το κατά πόσο τα διάφορα τμήματα «τα φέρνουν» στην «πιάτσα» της αγοράς: Αν προσελκύουν ερευνητικά προγράμματα από επιχειρήσεις με βάση το τι θέλει ο επενδυτής και όχι αν σχεδιάζουν και υλοποιούν έρευνα με βάση τις κοινωνικές ανάγκες. Αν προσφέρουν στην επιχειρηματικότητα και στην παροχή «επιχειρηματικών δεξιοτήτων» που χρειάζονται οι εργοδότες. Με βάση αυτά έγινε η αξιολόγηση το προηγούμενο διάστημα. 
Κανένας φοιτητής, σπουδαστής, και εργαζόμενος δεν πρέπει να παραπλανηθεί από τους Πρυτάνεις και τους Προέδρους που δήθεν αντιδρούν ενάντια στις συγχωνεύσεις. Θέλουν στην ουσία να υποδείξουν οι ίδιοι το σχέδιο συγχωνεύσεων για να διαπραγματευτούν τη θέση τους στο «Πανεπιστήμιο Α.Ε.» ώστε να μην χάσουν προγράμματα που «τρέχουν» από την Ε.Ε. και επιχειρηματικούς ομίλους. Μαζί με διάφορα μέλη ΔΕΠ όλο το προηγούμενο διάστημα επεξεργάζονταν τέτοιου είδους προτάσεις στα πλαίσια της κυβερνητικής κατεύθυνσης. 
Στη φάση της κρίσης επιταχύνουν τις συγχωνεύσεις για να εξοικονομήσουν πόρους ώστε να μπορεί το κράτος να χρηματοδοτεί τα μονοπώλια για να κάνουν επενδύσεις, να χρηματοδοτεί τους καπιταλιστές δανειστές. 

ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΓΕΛΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΠΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΑΡΧΩΝ, ΠΟΥ ΑΝΤΙΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑΤΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΩΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥΣ. Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΠΟΥΔΕΣ.

Η Λαϊκή Συσπείρωση Αγρινίου καλεί όλους τους φοιτητές και τους σπουδαστές, να συνδέσουν την πάλη τους με το ταξικό εργατικό λαϊκό κίνημα, και σε κοινωνική συμμαχία με τους εργάτες, τους φτωχούς αγρότες, τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους:

→ Να παλέψουν ώστε όλοι να σπουδάσουν απρόσκοπτα μέχρι το τέλος των σπουδών τους στην πόλη και το τμήμα που φοιτούν. Με ευθύνη του κράτους και να μην πληρώνει κανένας ούτε ευρώ από την τσέπη του.
→ Να δυναμώσουν την πάλη τους για αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, που σημαίνει Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού και της εξουσίας του, ώστε η επιστήμη, η έρευνα να τεθούν στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι των μονοπωλίων, των κάθε λογής βιομηχάνων που έχουν «τρυπώσει» στις Διοικούσες Επιτροπές των ΑΕΙ-ΤΕΙ. Να διεκδικήσουν:
→ Ανώτατη Εκπαίδευση χωρίς αντιεπιστημονικούς διαχωρισμούς μεταξύ ΑΕΙ, ΤΕΙ κλπ, στη βάση του επανακαθορισμού των επιστημονικών αντικειμένων που είναι απαραίτητος, για να κατανοηθεί η θέση της κάθε επιστήμης μέσα στο σύστημα των γνώσεων. Επανακαθορισμός κεντρικά σχεδιασμένος με βάση τις κοινωνικές ανάγκες και το συμφέρον του λαού, το βαθμό εξέλιξης της κάθε επιστήμης και όχι τις ανάγκες της άναρχης καπιταλιστικής παραγωγής που έχει στόχο το κέρδος. Μόνο έτσι μπορεί να γίνει σωστός καθορισμός των τμημάτων ανά επιστημονικό αντικείμενο, να μην υπάρχουν επικαλύψεις, να εξαλειφθεί η ανεργία των αποφοίτων.
→ Ανώτατη Εκπαίδευση συνδεδεμένη με μια άλλη, ριζικά αντίθετη «παραγωγική διαδικασία» που στη βάση των κοινωνικοποιημένων μέσων παραγωγής και του κεντρικού σχεδιασμού, στοχεύει στην κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων κοινωνικών αναγκών και όχι στην αύξηση των κερδών των καπιταλιστών.
→ Ανώτατη Εκπαίδευση με υψηλό επίπεδο παρεχόμενων γενικών και ειδικών γνώσεων. Με μεταπτυχιακές σπουδές που οδηγούν αποκλειστικά σε διδακτορικό, με το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για πρόσβαση στο επάγγελμα, με ΔΕΠ πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.


Διεκδικούμε άμεσα:

• Κανένας φοιτητής και σπουδαστής να μην πεταχτεί εκτός σπουδών – να ολοκληρώνει τις σπουδές του απερίσπαστος στο τμήμα που εντάχθηκε – να μην υποχρεωθεί να μετακινηθεί σε άλλη πόλη για να τελειώσει τις σπουδές.
• Καμιά απόλυση προσωπικού.
• Προσλήψεις καθηγητών με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας.

→ Τώρα επαρκής χρηματοδότηση των ιδρυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών. Επιστροφή των αποθεματικών που «κουρεύτηκαν». Όχι στο ξεπούλημα της περιουσίας των ιδρυμάτων!
→ Ούτε ευρώ για σίτιση – στέγαση – μετακίνηση – βιβλία – αναλώσιμα!
→ Κατασκευή εστιών για τη διαμονή όλων των φοιτητών με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, για στέγαση δωρεάν και για όλους, χωρίς καμία εμπλοκή των ιδιωτών, χωρίς σύμπραξη με τη μέθοδο (ΣΔΙΤ). Μέχρι την κατασκευή, μηνιαίο επίδομα ενοικίου σε όσους σπουδάζουν μακριά από τις πόλεις τους και δεν τους δέχτηκαν στις εστίες, όπου υπάρχουν.

• Κατάργηση του νόμου πλαίσιο, καμιά εφαρμογή του.
• Καμιά μορφή ιδιωτικοποίησης. Έξω οι επιχειρήσεις και οι manager.
• Καμιά αναγνώριση κολεγίων και ιδιωτικών μαγαζιών της παιδείας



                                       Για τη ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ,
                        οι Δημοτικοί Σύμβουλοι 

                                   ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2012                                               

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου