Η απόφαση αγγίζει τα όρια της απανθρωπιάς, καθώς:
Δημιουργείται τεράστια αναστάτωση στα Ειδικά Σχολεία, τους μαθητές και στη ζωή των ίδιων των συναδέλφων, καθώς είχαν μπει σε έναν ρυθμό, κάνανε εκπαιδευτική παρέμβαση σε παιδιά, με τη στήριξη των συναδέλφων τους, προκειμένου από τη μια να ξεπεράσουν τις φυσικές τους αδυναμίες που πηγάζουν από την αναπηρία τους και από την άλλη, να νιώσουν αυτοπεποίθηση ότι μπορούν να προσφέρουν στο σχολείο και την εκπαίδευση.
Ενώ οι συνάδελφοι ΑμΕΑ θα έπρεπε να τυγχάνουν ειδικής μεταχείρισης ως προς τις συνθήκες εργασίας, η απόφαση για την τοποθέτησή τους στα πολυπληθέστερα σχολεία της πόλης, μόνο ως εξοντωτική γι’ αυτούς μπορεί να χαρακτηριστεί. Με βάση τη στατιστική, οι μαθητές που χρήζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε καθένα απ' αυτά τα σχολεία ξεπερνούν τις δυο δεκάδες. Πώς είναι δυνατό κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες ν’ ανταπεξέλθουν οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι στις αυξημένες απαιτήσεις των Τμημάτων Ένταξης των δυο σχολείων; Το φαινόμενο αυτό δεν είναι ιδιαιτερότητα των Ιωαννίνων. Αποτελεί πάγια τακτική τα τελευταία χρόνια να ωθούνται με διάφορες μεθοδεύσεις εκτός σχολείου, συνάδελφοι με προβλήματα υγείας που όμως μπορούν υπό προϋποθέσεις να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο.
Είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι η πίεση που θα δεχτούν οι δυο συνάδελφοι στα πολυπληθή Τμήματα Ένταξης, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα προβλήματα που προέρχονται από την αναπηρία τους, θα επιβαρύνει παραπέρα την υγεία τους.
Τέλος, ήταν γνωστός ο αριθμός των μαθητών των Ειδικών Σχολείων από το Σεπτέμβρη, στην υπηρεσία και τους υπεύθυνους. Τότε – και σωστά – πάρθηκε η απόφαση για καθαρά ανθρωπιστικούς λόγους να μην τηρηθεί το «γράμμα του νόμου» και οι δυο συνάδελφοι να τοποθετηθούν σε σχολεία με περιβάλλον που μπορεί να τους υποστηρίξει, ενώ παράλληλα να προσφέρουν στην εκπαίδευση τα μέγιστα δυνατά. Η αναθεώρηση αυτής της απόφασης με τη δικαιολογία της «πίεσης από το ΥΠΑΙΘ για την κατά γράμμα τήρηση του νόμου», από τη μια αναδεικνύει την απανθρωπιά της κυβερνητικής πολιτικής των «επιτυχημένων οικονομικών δεικτών», των «ταμειακών πλεονασμάτων», των υποκριτικών διακηρύξεων περί «στήριξης των ευπαθών ομάδων» και από την άλλη, την εκτίμηση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για το ρόλο των στελεχών εκπαίδευσης στο «νέο σχολείο» (που τώρα έγινε …και «κοινωνικό»!!!). Στελέχη που μπροστά στη «θεσούλα» και το φόβο της απώλειάς της, δεν διστάζουν να γίνουν ο ζωτικός μηχανισμός του αντιδραστικού οδοστρωτήρα που σήμερα σαρώνει ανθρώπους, δικαιώματα και κατακτήσεις.
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των συναδέλφων ΑμΕΑ που δεν το βάζουν κάτω, που προσπαθούν να ξεπεράσουν φυσικές αδυναμίες μη δίνοντας δικαίωμα σε κανέναν να τους χαρακτηρίσει «περισσευούμενους» ή «άχρηστους». Τους καλεί να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους χωρίς φόβο, αναστολές και μείωση των απαιτήσεων λόγω συγκυριών.
Καλούμε το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων και τους αιρετούς να πάρουν θέση στο ζήτημα και ν’ απαιτήσουν ν’ ανακληθεί άμεσα η απόφαση για μετακίνηση των συναδέλφων ΑμΕΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου