Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Μεσολογγίου για τον προϋπολογισμό του δήμου.



ΔΗΜΟΥ Ι.Π. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ   


                              ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

     Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Ι. Π. Μεσολογγίου, στις 
2 Φεβρουαρίου, ψηφίστηκε ο οικονομικός προϋπολογισμός του δήμου για το 2016.
Η οικονομική κατάσταση όλων των δήμων της χώρας και του δήμου της Ι.Π. Μεσολογγίου έχει φτάσει στο απροχώρητο. Όχι τυχαία. 

    Η ασκούμενη κυβερνητική πολιτική στους δήμους που εκπορεύεται από την Ευρωπαϊκή ένωση χρόνια τώρα δεν χρηματοδοτεί τους δήμους ,όπως όφειλε να κάνει επιστρέφοντας ουσιαστικά ένα μέρος των φορολογικών εσόδων, αλλά απαιτεί επιπλέον χρήματα από τους δημότες μέσα από την «ανταποδοτικότητα» τη συνυπευθυνότητα και τη δημοτική φορολογία για να έχουν νερό , καθαριότητα, πράσινο κ.λ.π.
   Τα τελευταία χρόνια (καπιταλιστική οικονομική κρίση) η πολιτική αυτή έγινε πιο επιθετική πιο αδίστακτη πιο βάρβαρη. Με εργαλείο τον «Καλλικράτη» επιταχύνει την παράδοση των κοινωνικών δομών σε ιδιωτικούς φορείς, ξηλώνει τον δημόσιο χαρακτήρα τους, αξιοποιώντας την κρατική υποχρηματοδότηση και τον αποδεκατισμό του προσωπικού, οδηγεί στην επιβολή και ενίσχυση της ανταποδοτικότητας, αναγκάζοντας τους πολίτες να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, λειτουργεί διευκολυντικά υπέρ των τοπικών επιχειρήσεων, προωθεί νέες μορφές επεκτείνει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας.
    Η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ πρόσθεσε και νέα αρνητικά δεδομένα στην παραπάνω πολιτική.
    Α. Σε νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή (12/10/2015), , περιλαμβάνεται το «Δημοσιονομικό Συμβούλιο» και η ενεργοποίηση του «αυτόματου κόφτη» δημοσίων δαπανών.
    Τι είναι ο «αυτόματος κόφτης», και τι σημαίνει:
    Τα πρωτογενή πλεονάσματα που κυνηγά η κυβέρνηση, ώστε να μπορεί να αποπληρώνει τις δανειακές υποχρεώσεις στους ιμπεριαλιστικούς μηχανισμούς, αλλά και να μπορεί να δανείζει στους επιχειρηματικούς ομίλους, για να κάνουν καπιταλιστικές επενδύσεις διαμορφώνονται: Από την επίτευξη των στόχων για τα κρατικά έσοδα (κάθε είδους φόροι), και από τη μείωση των κρατικών δαπανών. Επειδή είναι ολοφάνερο πως θα υπάρχει αδυναμία των λαϊκών νοικοκυριών να πληρώσουν τις οφειλές στην Εφορία προγραμματίζεται η ενεργοποίηση «αυτόματης διόρθωσης», με περικοπές σε συντάξεις, κάθε είδους επιδόματα κ.λπ. Περικοπές στις πενιχρότατες χρηματοδοτήσεις για τις λαϊκές ανάγκες, στα νοσοκομεία, στα σχολεία, στους δήμους κ.λ.π.
     Β. Για το 2016, όπως προκύπτει από τον κρατικό προϋπολογισμό του 2016 αποδίδονται στους δήμους και περιφέρειες πολύ λιγότερα από τα νομοθετηθέντα έσοδα (Ν.2852/2010) (- 40%).


ΕΣΟΔΑ ΔΗΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2016 ΒΆΣΕΙ ΝΟΜΟΘΕΣΊΑΣ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΉΣ ΈΚΘΕΣΗΣ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2016

ΒΆΣΕΙ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΉΣ ΕΚΘ (ΠΙΝ. 3.28)
ΒΆΣΕΙ ΝΟΜΟΘΕΣΊΑΣ
ΔΙΑΦΟΡΆ
ΦΕΦΠ/ ΦΕΝΠ
1,203,000,000
1,941,600,000
738,600,000
ΦΠΑ
967,000,000
1,559,520,000
592,520,000
ΕΝΦΙΑ
162,000,000
402,393,000
240,393,000

 2.332.000.000
 3.903.513.000
1,571,513,000

                Στοιχεία από εκτέλεση οικ. έτους 2015 
  & προϋπολογισμός 2016 για το δήμο Ι.Π.Μεσολογγίου.
 

Α. ΕΣΟΔΑ

Α1.
ΑΠΟ ΚΡΑΤΟΣ

2015 ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΑ
2015 ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΑ
ΔΙΑΦΟΡΑ
2016 ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΑ
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ
9.772.000
8.582.000
- 12%
9.421.000
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ (έργα)
15.742.000
3.414.000
- 78%
12.216.000





ΣΥΝΟΛΟ
25.514.000
12.000.000
-53%
11.637.000






Α2. ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΕΣ



2015 
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΑ
2015 ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΑ
ΔΙΑΦΟΡΑ
2016 ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΑ
ΤΕΛΗ
2.188.000
2.265.000
+ 3,5%
2.300.000
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
261.000
247.000
- 4%
227.000
ΦΟΡΟΙ
262.000
1.800
- 98%
103.000
ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΑΡΑΒΟΛΑ
273.000
235.000
-4%
270.000
ΣΥΝΟΛΟ
3.000.000
2.749.000
- 8%
2.900.000


Α3. ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΑΠΟ ΧΡΕΗ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΩΝ ΕΤΩΝ



2015 ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΑ
2015 ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΑ
ΔΙΑΦΟΡΑ
2016 ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΘΕΝΤΑ

5.078.000
302.000
-94%
4.634.000


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
  1. Η κρατική επιχορήγηση συνεχώς μειώνεται και δεν εισπράττεται ούτε αυτή η ελάχιστη νομοθετημένη (-12%). Για το 2016 προϋπολογίζεται ακόμη πιο λιγότερη και από την εκτέλεση του 2015(-3%)
  2. Η χρηματοδότηση έργων είναι ελαχιστότατη (-78%) και θα ήταν μηδέν χωρίς τα συνεχιζόμενα έργα ΕΣΠΑ.
  3. Συνολικά το κράτος δίνει τα μισά από αυτά που προϋπολογίζονται κάτω από αυστηρή πίεση -επιτήρηση (-53%).
  4. Ο δήμος αδυνατεί να εισπράξει παλιές οφειλές προς αυτόν επειδή υπάρχει τεράστιο οικονομικό πρόβλημα σε δημότες μας και αδυνατούν να πληρώσουν ( άνεργοι, μικροσυνταξιούχοι, χαμηλοεισοδηματίες, πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, κ.λ.π).Θα πρέπει να προχωρήσει σε διαγραφή αυτών των χρεών που βαρύνουν τους οικονομικά ανήμπορους συμπολίτες μας. 
  5. Αν προχωρήσει η υλοποίηση του σχεδιασμού διαχείρισης των απορριμμάτων θα απαιτηθούν περίπου 2,5 εκατ. ευρώ (35.000 κάτοικοι χ 70 ευρώ ανά κάτοικο =2.450.000). Αν δεν γίνει η χρηματοδότηση από το κράτος αλλά ανταποδοτικά, θα πρέπει να υπερδιπλασιαστούν τα τέλη.
  6. Το μόνο συν στα έσοδα είναι στα δημοτικά τέλη (+ 3,5%).


Β. ΕΞΟΔΑ
  
Β1. ΑΜΟΙΒΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ – ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ


ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015
2015 ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΑ
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2016

12.891.000
8.821.000
-31,5%
12.727.000

Β2. ΕΡΓΑ




ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015
2015 ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΑ
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2016

14.832.000
3.012.000
-80%
13.329.000


Β3. ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΠΟΕ



ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015
2015 ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΑ
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2016

11.929.000
3.891.000
-67,5%
8.899.000



 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ.

1. Οι αμοιβές προσωπικού είναι αισθητά μειωμένες (-17%). Τα αναλώσιμα ακόμη πιο πολύ.
2. Τα έργα είναι ελαχιστότατα,( μόνο ΕΣΠΑ).
Η δημοτική αρχή εμφάνισε μια ωραιοποιημένη οικονομική κατάσταση, με οικονομικό πλεόνασμα στην οικονομική διαχείριση του 2015 και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι σε δύο χρόνια θα αποπληρώσει όλο το  χρέος που καταγράφεται σήμερα αυστηρά στο δήμο (όχι Ν.Π.Δ.Δ  του δήμου και δημοτικές επιχειρήσεις).   
Η θέση  της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ, με βάση την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική στους δήμους και τα επίσημα οικονομικά στοιχεία του δήμου μας είναι σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από αυτή της πειθαρχίας και υποταγής. Ακόμη όχι μόνο αισιοδοξία δεν δικαιολογείται, αλλά κινητοποίηση και αγώνας, γιατί το οικονομικό αδιέξοδο στο δήμο, που είναι πλέον ορατό από όλους, όχι μόνο θα συνεχίζει να υπάρχει, αλλά και θα γίνεται πιο πιεστικό. Η δική μας θέση είναι πως πρέπει να εναντιωθούμε στην ασκούμενη κυβερνητική πολιτική για τους δήμους και να την ανατρέψουμε γιατί είναι οικονομικά αδιέξοδη και ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ για τους πολίτες.
Η κυβέρνηση μειώνει δραματικά και τις ελάχιστες επιχορηγήσεις προς τους δήμους, παρότι έχει πολλαπλασιάσει τους φόρους από τους εργαζόμενους , αγρότες , μικροεπαγγελματίες κ.λ.π. Από την άλλη πιέζει τους δήμους να εφαρμόσουν, να αυξήσουν και να επεκτείνουν την ανταποδοτικότητα για να παρέχουν στοιχειώδεις υπηρεσίες. Θέση μας είναι οι δημοτικές αρχές αλλά κυρίως οι πολίτες που υπερφορολογούνται, βρίσκονται σε ανεργία, έχουν υποστεί δραστική μείωση των εισοδημάτων, πρέπει δυναμικά να αντιδράσουν.
Στο δήμο μας υπάρχουν επιτακτικές ανάγκες σε υποδομές (δίκτυα ύδρευσης, ύδρευση Αιτωλικού, ΧΥΤΥ, βιολογικοί καθαρισμοί, σχολεία, δρόμοι κ.λ.π). Όλες οι κοινωνικές δομές του δήμου ( βοήθεια στο σπίτι, ΚΔΑΠ, βρεφονηπιακοί σταθμοί κ.λ.π) λειτουργούν με Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης που σταδιακά θα περικόπτονται έως καταργήσεως των για να λειτουργήσουν ανταποδοτικά.
Η λύση επομένως δεν είναι η αποδοχή αυτής της πολιτικής που δημιουργεί την άσχημη κατάσταση και η διαχείρισή της (έστω και με στρογγυλέματα) ή η προσπάθεια μικροβελτίωσης, αλλά η εναντίωση στην ασκούμενη πολιτική στους δήμους , το δυνάμωμα της πάλης για ανατροπή της.
Για το λόγο αυτό καταψηφίσαμε και τον προϋπολογισμό του 2016 και προτείναμε  το δημοτικό συμβούλιο να απαιτήσει:
  • Εδώ και τώρα άμεση καταβολή των παρακρατηθέντων (χρήματα που παρανόμως παρακρατήθηκαν από τους δήμους παρά τη σχετική νομοθεσία) για το δήμο μας με έναν πρόχειρο υπολογισμό, αναλογικά αντιστοιχούν πάνω από  25 εκατομμύρια).
  • Άμεση χρηματοδότηση των δήμων στο 100% για πληρωμές εργαζομένων, νερό, καθαριότητα ,πράσινο, πολιτισμό, αθλητισμό, κοινωνικές δομές.

Μαργαρίτης Θόδωρος, 
δημοτικός σύμβουλος 
εκλεγμένος με τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου