Πέμπτη, 17 Ιουλίου 2014

Συντριβή Boeing: Οι οδηγίες, τα αναπάντητα ερωτήματα και το βασικό ερώτημα πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις



                             


Δυστυχώς περίπου 300 άνθρωποι, επιβαίνοντες της πτήσης ΜΗ-17 αεροσκάφους τύπου Boeing 777 των αερογραμμών της Μαλαισίας, είναι νεκροί ύστερα από τη συντριβή στην Ανατολική Ουκρανία. Παρά το ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς και οι έρευνες σχεδόν δεν έχουν ξεκινήσει, φαίνεται ότι το τραγικό γεγονός έχει πολλές πλευρές.
Μία από αυτές, που δημιουργεί πολλά ερωτήματα, είναι το γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες για την ασφαλεία των πτήσεων των ΗΠΑ και της Ευρώπης, είχαν προειδοποιήσει τις εταιρείες ήδη από τον Απρίλιο, για τους πιθανούς κινδύνους που ενέχουν οι πτήσεις μέσα ή κοντά στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας.
Για παράδειγμα, η αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας εξέδωσε στις 23 Απριλίου μια «ειδική ανακοίνωση» σχετικά με τον ουκρανικό εναέριο χώρο προς εταιρείες τις οποίες συμβούλευε να μην πετούν στον εναέριο χώρο γύρω από την Συμφερόπολη στην χερσόνησο της Κριμαίας αλλά και άλλες περιοχές -περιλαμβανομένου του Κιέβου, του Λβοφ, της Οδησσού και του Ντνιπροπετρόβσκ- χωρίς να έχουν λάβει προηγουμένως ειδική άδεια από την αμερικανική κυβέρνηση. Η προειδοποίηση παραμένει σε ισχύ ως τις 23 Απριλίου 2015.
Ακόμη, υπηρεσίες όπως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), μια υπηρεσία του ΟΗΕ, είχαν προειδοποιήσει ότι οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν «σοβαρούς κινδύνους» στην περιοχή, και τις είχαν συμβουλεύσει να επιλέγουν εναλλακτικές οδούς.
Αυτά πριν...
Σήμερα όμως, μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, οι οδηγίες αυτές πολλαπλασιάστηκαν.
Συγκεκριμένα, ο οργανισμός διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη συμβουλεύει τους πιλότους σε ολόκληρο τον κόσμο να αποφεύγουν την περιοχή κοντά στα σύνορα Ουκρανίας - Ρωσίας, όπου κατέπεσε το αεροσκάφος των Malaysia Airlines, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών της Βρετανίας. Η Eurocontrol, που εδρεύει στις Βρυξέλλες, ανακοίνωσε ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν ήδη εκτρέψει τις πτήσεις που βρίσκονται ήδη στον αέρα, επισημαίνει το υπουργείο.
Την ίδια ώρα, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας, Lufthansa AG, ανακοίνωσε σήμερα ότι τα αεροσκάφη της στο εξής θα αποφεύγουν τον εναέριο χώρο της ανατολικής Ουκρανίας, παρά το ότι θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις πτήσεις από τα αεροδρόμια του Κιέβου και της Οδησσού προς το παρόν, σημείωσε μια εκπρόσωπός της.
Στην Τουρκία, η Turkish Airlines ανακοίνωσε επίσης ότι θα παρακάμπτει τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας.
Στη Ρωσία, ένας αξιωματούχος της κρατικής αεροπορικής εταιρείας Aeroflot, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία δεν θα πραγματοποιεί πτήσεις πάνω από την Ουκρανία, μετά τη συντριβή του Boeing στην ανατολική Ουκρανία. Και η ρωσική εταιρεία Transaero εξέδωσε ανάλογη ανακοίνωση, σημειώνοντας ότι «η αεροπορική εταιρεία Transaero αποφάσισε να πραγματοποιεί όλες τις πτήσεις της, αρχής γενομένης από τώρα, μέσω τρίτων χωρών αποφεύγοντας τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας».
Στη Γαλλία, η κυβέρνηση της χώρας ζήτησε σήμερα από τις γαλλικές αεροπορικές εταιρείες να αποφεύγουν τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας.
Ακόμη, η βρετανική British Airways δηλώνει ότι επανεξετάζει την πραγματοποίηση των πτήσεων προς το Κίεβο.
Προκύπτει αβίαστα το εξής ερώτημα: Μία πτήση που απογειωνόταν από το Άμστερνταμ και θα προσγειωνόταν στην Κουάλα Λουμπούρ, διασχίζοντας χιλιάδες χιλιόμετρα στον αέρα, γιατί δεν απέφυγε να πετάξει (ενώ μπορούσε πολύ εύκολα) πάνω από την Ουκρανία και ειδικά τις ανατολικές περιοχές της, ενώ ήταν ήδη γνωστοί οι κίνδυνοι;
Πολλά πράγματα ίσως γίνουν πιο ευδιάκριτα τις επόμενες ώρες, που θα γίνουν γνωστές περισσότερες πληροφορίες, αν γίνουν και αν δεν είναι ψευδείς. Όμως αυτό που χρειάζεται να έχουμε στο μυαλό μας πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις -ενώ παρακολουθούμε τις εξελίξεις- είναι το εξής: Εάν και ποιος ωφελείται από γεγονότα σαν την τραγική σημερινή συντριβή του αεροσκάφους 

                           902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου