Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2017

η Λαϊκή Συσπείρωση για τη Μαρίνα Μεσολογγίου

ΔΗΜΟΥ Ι. Π. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Σχεδόν ένα χρόνο μετά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ι.Π. Μεσολογγίου (31/3/2016) για : «Συζήτηση – ενημέρωση για θέματα που αφορούν την επένδυση ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε. στον Λιμένα Μεσολογγίου», επανέρχεται το θέμα στην επικαιρότητα.
Θυμίζουμε, τότε, μετά από μακρά τοποθέτηση του δημάρχου, η απόφαση επί του θέματος ήταν: η συνέχιση της δραστηριότητας της « ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με ολόπλευρη στήριξη από μέρους του δήμου. Πρόταση που στηρίχτηκε με μικρές διαφοροποιήσεις και ενστάσεις από όλες τις άλλες δημοτικές παρατάξεις (πλην ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ).
Η απόφαση για τη συνέχιση της εκμετάλλευσης της μαρίνας από την «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε», παρά τα ουσιαστικά νομικά και οικονομικά προβλήματα, πάρθηκε με το αιτιολογικό « να μην χαθεί η επένδυση».
Η θέση  της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ  τότε ήταν:

Η ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ είναι ένα παράδειγμα για να αντιληφθούμε πως εννοούν κάποιοι την αξιοποίηση της λαϊκής περιουσίας και  για λογαριασμό τίνος. Η ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ είναι φυσικό λιμάνι σε θαυμάσια γεωγραφική θέση (Ιόνια νησιά, κέντρο Μεσογείου, εύκολη πρόσβαση Ευρωπαίων), άρα αξιοποιήσιμος πλουτοπαραγωγική πηγή.
Επιλογή αξιοποίησης: Ιδιωτικοποίηση μέσω μακροχρόνιας παραχώρησης. 7/4/1997 χωροθέτηση και 3/3/2009 παραχώρηση από το Υπουργείο Τουρισμού στην «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» για 43 χρόνια έναντι ευτελούς τιμήματος 63.480 ευρώ το χρόνο, με υποχρέωση έκδοση σχετικών αδειών και κατασκευής συγκεκριμένων έργων.
Αποτέλεσμα αξιοποίησης: Καμία συμμόρφωση από μέρους της εταιρείας προς τις υποχρεώσεις της ούτε εγγυητικές, ούτε αδειοδότηση, ούτε καταβολή τιμήματος, ούτε καν το 1% του τζίρου προς το δήμο.  Κανένα απολύτως κέρδος για το σύνολο των πολιτών. «Σας γνωρίζουμε ότι στις 3/11/2009, η προβλεπόμενη στη σύμβαση οκτάμηνη προθεσμία εξέπνευσε, χωρίς ο αντισυμβαλλόμενος να προσκομίσει στην υπηρεσία μας τις εγγυητικές επιστολές, επίσης εξ όσων γνωρίζουμε δεν κατέβαλε στην οικεία ΔΟΥ το προβλεπόμενο από τη σύμβαση αντάλλαγμα. Για τους προαναφερόμενους λόγους και όπως προβλεπόταν σαφώς από τη σύμβαση παραχώρησης (άρθρο 13) στις 3 Νοεμβρίου 2009 η σύμβαση λύθηκε αυτοδικαίως. Έκτοτε, δεν υφίσταται συμβατική σχέση μεταξύ της εταιρείας «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» και του ελληνικού Δημοσίου. 
2/11/2012, Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.
Αντίθετα η παράνομη λειτουργία έφερε κέρδη στην εταιρεία. Φιλοξενία 2618 σκαφών, 7.500 επισκέπτες. Στοιχεία από την ίδια  την  εταιρεία που υπολόγισε ακόμη και τα έξοδά των επισκεπτών στην πόλη (6.000.000 ευρώ.)
Σαν αποτέλεσμα της παράνομης λειτουργίας, της μη απόδοσης των ελάχιστων ανταλλαγμάτων προς το δημόσιο και της ασυνέπειας της εταιρείας «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Α.Ε» το Υπουργείο Τουρισμού με την ίδια υπουργό, έρχεται να επιβραβεύσει την παραπάνω εταιρεία, σε πλήρη αντίθεση με τις διαπιστώσεις του ένα χρόνο μετά (17/12/2013) με νέα σύμβαση παραχώρησης με 43  +10 χρόνια.
ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ η περίπτωση της μαρίνας Μεσολογγίου δεν είναι παρά μια άλλη κραυγαλέα περίπτωση καταλήστευσης του πλούτου του λαού μας από ιδιώτες που έρχεται να προστεθεί σε πληθώρα άλλων, με την πλήρη στήριξη του κράτους. Του κράτους που υλοποιεί την κυβερνητική πολιτική και την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Εμείς δεν πιστεύουμε ότι κανένας ιδιώτης επενδύει χρήματα (αν επενδύει) για το ευρύτερο καλό. Tο κάνει μόνο και μόνο για την τσέπη του, για δικό του κέρδος. Όσο κερδίζει, τα κέρδη είναι δικά του, αν δεν κερδίζει η ζημιά δεν είναι δική του ,είναι του φορολογούμενου εργαζόμενου. Το κράτος, το αστικό κράτος, τον ενισχύει στην προσπάθειά του αυτή. Γιατί αυτή είναι η πολιτική του: ενίσχυση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου απέναντι σε άλλα κεφάλαια. Με αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα όπως αυτή της ιδιωτικοποίησης λιμενικών υποδομών στοχεύουν στην απελευθέρωση δυνατοτήτων σίγουρης κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους (τουριστική ζήτηση και κυρίως της κρουαζέρας, ζήτηση για  μαρίνες). Φυσικά αυτή η πολιτική δεν φέρει οφέλη και στο λαό όπως διακηρύσσουν αλλά φέρνει φτώχεια, ανεργία, ανέχεια. Δεν γίνονται και τα δύο και οι ιδιώτες να κερδίζουν και οι εργαζόμενοι.
ΘΕΣΕΙΣ:
  • Καμία ιδιωτικοποίηση μαρίνας Μεσολογγίου.
  • Τα λιμάνια, η θάλασσα, όλος ο φυσικός πλούτος όλες οι υποδομές είναι πλούτος όλου του λαού, άρα όλοι πρέπει να ωφελούνται από την όποια αξιοποίηση τους. 
  • Συγκεκριμένα καταγγελία της όποιας σύμβασης με τη «ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ Α.Ε». 
  • Η μαρίνα παραμένει δημόσια ιδιοκτησία και αξιοποιείται από το δημοτικό λιμενικό ταμείο. 
  • Η αξιοποίηση θα γίνει μετά από επεξεργασμένη πρόταση απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. 
  • Η διοίκηση του δημοτικού λιμενικού ταμείου θα έχει την ευθύνη υλοποίησης και ανά τακτά χρονικά διαστήματα (εξάμηνο) θα ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο  και θα απολογείται για την πορεία υλοποίησης των αποφάσεων. 
  • Όλες οι πράξεις και όλα τα στοιχεία θα είναι σε δημοσιότητα.
Σήμερα ένα χρόνο μετά, επαναφέρουμε την πρότασή μας αυτή και ελπίζουμε σε ευρύτερη αποδοχή και στήριξη. 
 
Μαργαρίτης Θόδωρος,
Δημοτικός σύμβουλος εκλεγμένος με τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου